Sista kvällen på Curacao

Nu sitter jag i en hängmatta vid poolen och lyssnar på vattnet, hör vinden i palmträden och känner doften av havet bara några hundra meter här ifrån. Idag är det vår sista dag här på ön, i alla fall heldag. Imorgon påbörjar vi resan tillbaka hem till Sverige. Maria och jag har snackat om det där, det känns verkligen bara som att vi bara ska forsätta vår resa. Vi har båda blivit experter på att packa och vi har flygit så mycket nu att det känns som att vi bara ska forsätta resan när vi i själva verket faktiskt kommer hem. Jag förstår ingenting... De här tio veckorna har rusat förbi! 
 
Jag har tänkt mycket på Sverige idag eftersom det trots allt är Sveriges nationaldag, och vilket fantastiskt land vi bor i! Man uppsakttar det så mycket mer när man ser hur vissa människor i vår värld lever. Jag är så tacksam för min familj och mina vänner i detta otroliga land. Det känns helt overkligt att tänka att om två dygn ligger jag i min säng igen... Jag är så extremt lycklig över vad jag har fåt sett och upplevt på den här resan och det har fått mig att inse hur fantastiskt jag har det hemma i älskade Sverige. Hur mycket jag än älskar Sverige så måste jag dock säga att den här ön hamnar inom en helt annan kategori där Sverige står chanslös... Haha! Idag åkte vi till vår favorit strand, Grote Knip och snart ska vi göra oss i ordning för middag med Judith och hennes familj, det står sushi på menyn ikväll och jag är så taggad! Jag och Maria har endast käkat ris och stekt ägg sen vi kom till vårt nya hotell, haha! Även om det är gott ska det bli gott med något annat nu! Jag bjuder på lite bilder från idag, se och njut så ses vi snart hemma igen! 
 
- Här sitter jag och skriver nu
 
- Vattnet här är verkligen magiskt
 
- Att ta selfie i strålande solsken...
 
- Älskade palmer
 
- Tack för allt Curacao, jag kommer snart tillbaka <3
Allmänt | |
Upp